Ny Ph.D-studerende: Karina Ejgaard Hansen

Karina er både vild med at forske og med at arbejde som klinisk psykolog.

Hvad er emnet for din ph.d.-afhandling?

Mit Ph.d.-projekt har til formål at afprøve virkningen af mindfulness-baseret psykologisk behandling af kroniske underlivssmerter ved endometriose.

Hvad har du lavet tidligere?

Jeg blev færdiguddannet psykolog i 2012 og har siden været ansat som videnskabelig assistent ved Institut for Klinisk Medicin, Aarhus Universitet og Psykolog ved Gynækologisk-Obstetrisk afdeling, Aarhus Universitetshospital, hvor jeg har forsket i smerte og følgevirkningerne af smerte i relation til sygdommen endometriose.

Hvorfor har du valgt et ph.d.-forløb på Psykologisk institut?

Jeg har valgt at lave et Ph.d.-projekt på Psykologisk Institut, fordi jeg er helt vild med at forske, men samtidig er jeg også ret vild med arbejdet som klinisk psykolog. Ved at lave et Ph.d.-projekt på Psykologisk Institut har jeg mulighed for at kombinere begge dele og samtidig være med til at udvikle og afprøve et nyt psykologisk smertebehandlingstilbud til kvinder med kroniske smerter sekundært til endometriose.

Vil du fortælle lidt om dig selv?

Jeg er 32 år. Jeg har selv praktiseret mindfulness, meditation og yoga de sidste 15 år, men efter jeg blev mor til en lille dreng for 2,5 år siden har jeg haft mindre tid til det.

Oops, an error occurred! Code: 202404200139209cdce586