Ny Ph.d-studerende: Majse Lind

Er der sammenhænge mellem visse aspekter af mentalisering og livshistorieprocesser?

Hvad er emnet for din ph.d.-afhandling?

Emnet for min ph.d. afhandling er  mulige sammenhænge mellem evnen til mentalisering og livshistorie. Jeg vil undersøge, om der er sammenhænge mellem visse aspekter af mentalisering og livshistorieprocesser. Projektet vil undersøge dette ved en rask kontrolgruppe og en gruppe patienter med borderline personlighedsforstyrrelse.

Hvad har du lavet tidligere?

Jeg har været instruktor på psykologisk institut i grundfagene Social- og personlighedspsykologi, Kognition- og indlæringspsykologi og Udviklingspsykologi. Derudover har jeg været højskolelærer på Odder højskole og undervist på HTX i psykologi. Jeg har også været studentermedhjælper på Psykologisk institut og haft terapeutisk arbejde på Kvisten, Gallo kriserådgivning og Uniterapeuterne.

Hvorfor har du valgt et ph.d.-forløb på Psykologisk institut?

Jeg har en meget stor interesse i at arbejde med forskning og udvikling og på denne måde være med til at præge det psykologiske felt. Jeg synes, at ph.d. studiet er en unik mulighed for at udvikle sig fagligt. Derudover føler jeg, at mit projekt er meget spændende og relevant.

Vil du fortælle lidt om dig selv?

Jeg kommer fra en lille by i Vestjylland men har boet i Århus i 5,5 år sammen med min søster. Førhen har jeg danset meget.

Oops, an error occurred! Code: 20240417014751a480d551