Portræt af ny ph.d. studerende: Katherine W. Panattoni

Katherine er tidligere advokat og arbejder nu med livshistorier.

Katherine Pannatoni. Foto: Tine Bagger
  • Hvad er emnet for din ph.d.-afhandling?
    Jeg vil fokusere på livshistorier og narrativ identitet, og hvordan de påvirker vores opfattelse af andre.

• Hvad har du lavet tidligere?
    Jeg har skrevet min master i psykologi i USA og arbejdede både som klinisk psykolog og med livshistorieforskning der. Men før det, blev jeg uddannet og arbejdede som advokat og mægler.

• Hvorfor har du valgt et ph.d.-forløb på Psykologisk institut?
    En ph.d. i Psykologi passer perfekt til mig. Efter jeg flyttede til Århus fra USA med min danske mand og familie, ønskede jeg at fortsætte med at udvikle mig fagligt og intellektuelt inden for narrativ psykologi. Heldigvis for mig, viste det sig, at Psykologisk Institut her på Aarhus Universitet, og specifikt forskningscenteret Con Amore og professor Dorthe Kirkegaard Thomsen, foretog spændende forskning i verdensklasse inden for selvbiografiske erindringer og livshistorier. Da jeg fandt ud af det, tøvede jeg ikke med at ansøge om en ph.d. her.

• Vil du fortælle lidt om dig selv?
    Udover min utraditionelle karrierevej fra familieadvokat til mit nuværende liv som ph.d.-studerende på Aarhus Universitet, har jeg en passion for musikalsk teater og klassisk sang - både som publikum og som udøver (selvom det meste af det var tilbage i USA). Min mand og jeg har to dejlige, nysgerrige sønner, som inspirerer mig og holder mig i balance.
Oops, an error occurred! Code: 20240420022209335672d3