Din medarbejderportal er nu mobilvenlig

Websitet har fået nyt design, der virker optimalt på mobile enheder.

AU har i 2016 introduceret en ny skabelontype, som er responsiv. Det betyder, at indholdet på websitet automatisk tilpasser sig din skærmstørrelse - f.eks. på smartphones og tablets.

Skabelonen er netop blevet skiftet på din medarbejderportal, så du nu har mulighed for at læse nyheder og tilgå praktiske informationer fra instituttet på din mobil.

Nyt ikon giver hurtig adgang til systemer
Der er kommet et nyt ikon øverst til højre på instituttets medarbejderportal, der giver direkte adgang til de mest benyttede systemer på AU. Ikonet vises dog ikke på en smartphone, da systemerne typisk benyttes, når man sidder og arbejder ved sin computer.

Større brugervenlighed og nye designmuligheder
Størrelsen på brødteksten er blevet øget, så den er mere læsevenlig, og der er udviklet nye elementer til knapper og bannere, der giver flere muligheder til at bruge billeder og ikoner i webformidlingen.

Eksempel på brug af nyt bannerelement og nye knapper med ikoner.

Vejledninger til webredaktører
Er du webredaktør på medarbejderportalen, kan du læse vejledningerne til de nye designelementer her:

Ønsker du at få et brush-up kursus i TYPO3 og i brugen af de nye elementer, er du velkommen til at kontakte webmedarbejder Tenna Eliasen på eliasen@au.dk.

Oops, an error occurred! Code: 202404190910285d65749c