Nyt mobilvenligt design på medarbejderportalen for Psykologi

Instituttets interne website http://psy.medarbejdere.au.dk/ overgår til nyt, mobilvenligt design torsdag den 1. december

Det nye responsive design gør, at indholdet på hjemmesiderne tilpasses skærmstørrelsen på smartphones og tablets.

Mere og mere trafik til universitetets sider kommer fra mobiltelefoner og tablets, hvilket skaber et behov for, at siderne lægges om til responsivt design. Det responsive design gør, at indholdet på siderne tilpasses skærmstørrelsen på smartphones og tablets. Derfor er det nødvendigt med en tilpasning.

For brugere af sitet vil overgangen til det nye design ikke medføre de store ændringer, andet end at udseendet har fået et løft. I første omgang lader vi de forskellige indholdsdele af siden blive, som de er. Bemærk dog:

• Knapperne til de andre psykologi-sites erstattes af tre links øverst i højre hjørne af siden, hvor man fremover finder den direkte adgang til studieportalen, medarbejderportalen og ph.d.-siderne.
  • 3-lags-footeren nederst på siden (med kontaktinfo til institut, fakultet og universitet) erstattes af en enklere lokal footer med mere fokus på instituttets kontaktoplysninger.
  • Den store globale AU-menu forsvinder.

Det nye design er allerede succesfuldt udrullet på au.dk, bss.au.dk og en lang række af instititutterne. Skulle der være redaktører eller brugere, der støder ind i udfordringer, er de velkomne til at kontakte kommunikationspartner Tine Bagger eller webmedarbejder Karin Søgaard Sørensen, der står for at gennemføre ændringerne. Redaktører vil desuden blive tilbudt en workshop, hvor de kan lære at arbejde

Oops, an error occurred! Code: 2024032914134527418142