Særudgave af Journal of Research in Personality

Særudgaven er lavet til minde om professor William Dunlop, adjungeret professor ved Aarhus Universitet.

Journal of Research in Personality.

Særudgaven har fokus på forholdet mellem narrativ identitet og det gode liv og indeholder bidrag fra førende forskere på området, herunder Kate McLean, Dan McAdams, Jefferson Singer, Elaine Reese, Paul Lysaker og Susan Bluck. Samtidig bidrager også en række af talentfulde unge forskere, f.eks. Majse Lind og Tine Holm, som begge har en ph.d. fra Aarhus Universitet.

Særudgaven repræsenterer den mangfoldighed, der kendetegner forskning i narrrativ identitet og spænder over både teoretiske bidrag og eksperimentelle og prospektive kvantitative studier, kvalitative analyser og psykobiografier. Et gennemgående tema i de mange bidrag er, at et narrativ identitets perspektiv bidrager med et fokus på levet erfaring, kontekstualisering og betydningen af kultur ift. at belyse det gode liv.

Derudover indeholder særudgaven et mindeord om William Dunlop, der blandt andet indeholder historier om ham delt af hans familie, kolleger og venner.

Særudgaven er redigeret af professor Dorthe Kirkegaard Thomsen i samarbejde med professor Jack Bauer. Læs mere her: https://www.sciencedirect.com/journal/journal-of-research-in-personality/special-issue/103L2Z1FN14

Oops, an error occurred! Code: 202403290536533a87d1c0