Vil du formidle din forskning til Forskningens Døgn 2013 på Aarhus Universitet?

Der er brug for din forskning, dine erfaringer og idéer, når Forskningens Døgn løber af stablen fredag den 3. maj 2013 med temaet 'SMART ENERGI'.

Forskningens Døgn afholdes hvert år på Aarhus Universitet som del af et landsdækkende initiativ. Uddannelsesminister Morten Østergaard besøgte Forskningens Døgn 2012, som havde temaet 'EUROPA' (Foto: Jesper Rais/AU Kommunikation)

Under temaet SMART ENERGI holder Aarhus Universitet fredag den 3. maj 2013 kl. 13-18 Forskningens Døgn på Campus Aarhus. Denne gang finder arrangementet sted i S-bygningen (bygn. 2610) på Vestre Ringgade 51 (det tidligere ASB).

Vi forvandler foyerområdet i og auditorierne omkring S-bygningen til en berigende cocktail af sjove, anderledes og interessante præsentationer af forskningen på AU – og krydrer oplevelsen med et caféområde, hvor gæsterne kan holde et hvil midt i alle sanseindtrykkene.

Vi vil gerne invitere dig til at præsentere dit forskningsområde i øjenhøjde og gøre dagen til en sjov, spændende og lærerig oplevelse for almenbefolkningen i og omkring Aarhus!

Der er brug for din forskning, dine erfaringer og idéer!

Hovedoverskriften for årets Forskningens Døgn på AU er de globale udfordringer, og med temaet SMART ENERGI, som skal forstås i en bredere betydning, lægger vi op til en bred vifte af forskningsområder fra alle hovedområder – meget gerne innovative og interdisciplinære. Eksempler på områder kunne være bioenergi, vedvarende energi, miljøret, klimakommunikation, brændselscelleteknologi, solcelleenergi, brintbiler, smart-grid-teknologi, klimatilpasning, miljøpædagogik, bæredygtighed og meget andet. Det vil sige emner inden for forskning i udvikling af bæredygtige energiformer, men også mere perifere og lidt ”skæve” emner, der har med energi at gøre.

Som forsker forventes du kun at deltage med dit eget faglige bidrag på selve dagen den 3. maj, for eksempel i form af speedforedrag, eksperiment, workshop, udstilling eller andet. Du er som sagt meget velkommen til at tænke interdisciplinært, herunder eksempelvis i form af en paneldebat eller en workshop på tværs af forskningsområder. Måske har du også gode idéer til andre former for aktiviteter, som er meget velkomne.

Vil du vide mere?

Til at stå for planlægningen ar arrangementet er der etableret en arbejdsgruppe bestående af repræsentanter fra alle hovedområderne. Har du spørgsmål til arrangementet, er du meget velkommen til enten at kontakte repræsentant for BSS, Tine Bagger Christiansen, AU Kommunikation, BSS, Tlf. 3045 2117, email: tba@asb.dk eller tovholder Charlotte Boel. Der vil løbende komme opdateringer på hjemmesiden au.dk/fdintern og praktisk info via mail.

Tilmelding til Forskningens Døgn 2013

Hvis du er interesseret i at præsentere din forskning den 3. maj, så skal du udfylde dette tilmeldingsskema og sende til Charlotte Boel, AU Kommunikation, email: cbo@adm.au.dk  senest mandag den 4. marts 2013. HUSK at sætte en overskrift på din aktivitet.

Forskningens Døgn på andre AU-lokaliteter

Ud over arrangementet på Campus Aarhus vil der som tidligere år også være arrangementer på nogle af AU’s øvrige lokaliteter som eksempelvis Roskilde, Årslev, Foulum og Emdrup.

Om Forskningens Døgn

Forskningens Døgn er et landsdækkende initiativ, som Forsknings- og Innovationsstyrelsen igangsatte i 2005. I 2013 foregår det over hele landet i dagene 2.-4. maj. Læs mere på www.forskningensdoegn.dk

Oops, an error occurred! Code: 2024032809354051651a37