Arbejdet med institutionsakkrediteringen er gået i gang på AU

Efter en ændring i akkrediteringsloven i 2013 er det ikke længere de enkelte uddannelser men Aarhus Universitet som samlet institution, der skal akkrediteres for fremadrettet at kunne oprette nye uddannelser og uddannelsesudbud.

Arbejdet med at blive institutionsakkrediteret vil i det kommende år involvere mange medarbejdere på Aarhus Universitet.

For at give de involverede medarbejdere og andre interesserede et overblik over processen er der nu etableret en hjemmeside på web, hvor man blandt andet kan finde links til relevante vejledninger, overblik over arbejdsgrupper og en FAQ. Siden, som udbygges løbende, findes på medarbejdere.au.dk/ia.

Fakta om institutionsakkrediteringen

• Den nye danske akkrediteringslov trådte i kraft 1. juli 2013 og betyder at institutionsakkreditering afløser akkrediteringen af de enkelte uddannelser.
  • AU deltager i første runde af institutionsakkrediteringen, der placerer ansvaret for kvalitetssikring og -udvikling af uddannelserne hos institutionerne og institutionsledelsen selv.
  • For at opnå akkrediteringen skal vi på AU vise, at vi har et effektivt kvalitetssikringssystem og en stærk kvalitetskultur.
  • Maria-Christina Sørensen fra AU Studier, Udviklings- og projektstab er programleder for institutionsakkrediteringen.
Oops, an error occurred! Code: 20240329160521b373536e