Flytning giver travlhed på Business and Social Sciences

I torsdagens udgave af Århus Stiftstidende satte en række artikler spot på den omflytning af studier, der lige nu foregår på Business and Social Sciences (BSS) ved Aarhus Universitet. De interviewede studerende kritiserer BSS for manglende informationer om forandringer og flytninger.

Ledelsen af Business and Social Sciences tager kritikken fra de studerende meget alvorligt. Vi erkender, at især de studerende på Jura og Psykologi har været dårligt orienteret omkring flytningerne i starten af processen, men vi blev efterfølgende opmærksomme på det store informationsbehov, som flytningerne medførte, og siden er der gjort en kæmpe indsats for at holde de studerende orienteret omkring forandringerne.

Alle tilgængelige kanaler har været i brug, og kommunikationen er planlagt til at fortsætte langt ind i det nye semester. Alle studerene er via direkte e-mails, de særlige studieportaler (målrettede websider til de enkelte studieretninger), infoskærme, plakater, flyers, institutblade, møder og meget andet blevet informeret ad flere omgange om forandringerne.

Flytningerne og de organisatoriske forandringer har været et komplekst puslespil, som omfatter  godt 14.000 studerende, mere end 500 forskere og undervisere og cirka 225 ph.d.-studerende. Dette har naturligt nok  haft indflydelse på, hvor hurtigt vi har kunnet orientere de studerende om de mange detaljer i processen.

Jeg synes, der er brug for at understrege, at der også er positive  sider forbundet med forandringerne. Den 31. august indvier vi en ny og topmoderne studiebygning på i alt 11.000 m2, der skal styrke læring og studiemiljø og skabe mere plads til de studerende.

På den faglige front arbejder vi fokuseret med at styrke kvaliteten af undervisningen gennem øget fokus på de krav, vore dimittender skal honorere, bedre undervisnings- og servicefaciliteter,  og faste pædagogiske udviklingskurser for alle undervisere. Gennem forandringerne ønsker vi at skabe endnu større faglig sammenhæng for vores institutter og stærke forskningscentre, der alle er internationalt anerkendte for deres forskning. Så på trods af de udfordringer, vi står i nu og her, glæder vi os rigtig meget til at slå dørene op til et nyt efterårssemester og byde både nuværende og nye studerende velkommen. Og skulle de løbe ind i problemer på grund af flytningerne, så står vi parat til at løse dem.

Oops, an error occurred! Code: 2024042813490948a6a21d