Farvel Ingrid og god vind fremover!

”Det er en stor del af mit liv, jeg har været på Psykologisk Institut – faktisk 24 år – og når jeg går hjem i eftermiddag er det slut - det er meget mærkeligt…”

Torsdag den 29. august 2013 holdt institutsekretær Ingrid Graversen afskedsreception på Psykologisk Institut og sagde farvel til kollegaer og venner gennem et helt arbejdsliv.

”....jeg har overvejet meget, hvornår det skulle være, men jeg ville gerne stoppe, mens det gik godt og det synes jeg, det gør lige nu”, fortæller hun.

På instituttet gav flere udtryk for, at det bliver svært at undvære hende. Som sagt har hun været på instituttet i 24 år.

Institutleder Henrik Høgh-Olesen fortalte i sin tale ved receptionen om, hvordan han havde spurgt rundt omkring, hvad fok synes om Ingrid og ligegyldigt, hvor han spurgte, så sagde de, at hun var sød, meget hjælpsom, aldrig sagde nej til at hjælpe, og at hun var sjov, charmerende og social:

”Man kan man snakke med dig om alting, men man skal have god tid, hvis man begynder. Alt bliver vendt lige fra de kongelige og kendte til musik, tøj, rejser med mere. Du er meget bredt orienteret også om ting, man slet ikke forventer”, fortæller Henrik Høgh-Olesen med et smil på læben.

Fra Australien og til Danmark
Ingrid stammer fra Australien. Hun har en engelsk far og en dansk mor, og familien flyttede til Australien, da faderen, som var tandlæge, fik job der. Hun voksede op i Australien, og da han døde, da hun var 14 flyttede de til Danmark. Her studerede hun engelsk og kom så til Psykologisk Institut, da hendes mand, Gert Graversen fik job som lektor på instituttet.

Ingrid er korrespondent i engelsk, har to døtre og en søn, den ene datter bor i Oslo og den anden i Paris, og her har hun også to børnebørn. Børnebørnene, som der er fem af i alt, er også en af grundene til, at hun stopper sit arbejdsliv nu: Hun vil gerne have mere tid til dem og børnene.

Ingrid har planer om begynde at læse fransk og gøre endnu mere ved sit vinterbadning, hun spiller tennis og går i biografen og teatret, og så vil hun gerne gå til en del forelæsninger på folkeuniversitetet. Planer er der mange af, og ikke mindst hendes internationale baggrund har betydet, at hun kender mange folk rundt omkring i verden, som hun gerne vil besøge i fremtiden. Det bliver der taget hul på meget snart:

Næste skridt er en rejse til Frankrig: Planen er først at køre rundt i en måned, så hjem til Danmark og derefter derned igen lidt senere, hvor hun har lejet en lejlighed i Paris og skal bo der i en måned.

”Jeg ser også frem til alt det, jeg også gerne vil udover arbejdet, men jeg kommer også til at savne det hele”, slutter Ingrid.

En sidste bemærkning fra institutleder Henrik Høgh-Olesen: ”Giv den gas og nyd det – du fortjener det i den grad!”

Held og lykke fremover, Ingrid!

Oops, an error occurred! Code: 20240519040257293c2b02